Contactgegevens
  • ISATR1204 header 2
  • ISATR1204 header 2
  • header3

Blog

  • 2015

    • Hoe verdien je meer geld met service?

      01 juli 2015 om 11.41 uur door ISA trainen op effect

      Bij een groeiend aantal bedrijven neemt de vraag vanuit de klant naar service en onderhoud snel toe. Deze trend zou moeten leiden tot een groeiend aandeel van service en onderhoud binnen de gerealiseerde bedrijfsomzet en winst. Daarnaast hebben klanten steeds hogere verwachtingen over service en proberen bedrijven daar steeds meer op in te spelen.

      Kortom, de aandacht voor service wordt in bijna alle markten steeds groter. Reden genoeg om het eigen serviceapparaat eens nader onder de loep te nemen. Zijn er in jouw bedrijf service medewerkers die geregeld bij klanten over de vloer komen voor onderhoud en reparatie? En hoe kan je meer uit deze dienstverlening te halen?

    • 14 feiten over klantloyaliteit

      29 juni 2015 om 10.41 uur door ISA trainen op effect

      Klantgerichtheid, customer focus of klantloyaliteit. Wie is er niet mee bezig? Steeds meer organisaties proberen hun klant centraal te stellen. De feiten geven aan dat dit lonend is. ISA laat je daarom kennis maken met een unieke infographic die je confronteert met 14 feiten over klantgedrag en klantloyaliteit.

    • Hoe communiceer je over veranderingen?

      29 juni 2015 om 10.37 uur door ISA trainen op effect

      Het managen van verandering is 1 van de kerntaken van een leidinggevende. Zonder veranderingen is de leidinggevende immers overbodig. Verandering managen betekent dat je medebetrokkenheid en motivatie moet creëren. Dat vraagt om effectieve communicatie.

    • Hoe kom je aan nieuwe klanten?

      29 juni 2015 om 10.32 uur door ISA trainen op effect

      ISA heeft een eigen format ontwikkeld voor een New Business Plan. Je kan het gebruiken om je eigen marktbewerkingsplan te maken. Zodat je planmatig je markt gaat bewerken en nieuwe klanten gaat binnenhalen.

    • Zo haal je het meeste uit je deelname aan een vakbeurs

      17 juni 2015 om 09.55 uur door ISA trainen op effect

      We worden overspoeld met vakbeurzen. Heel veel ondernemers kiezen er voor om met een stand aandacht op hun bedrijf te vestigen tijdens deze beurzen. Maar niet zelden zie je dat er onvoldoende is nagedacht over het doel van de aanwezigheid. Verkopers staan ongemakkelijk en ongelukkig bij de stand. Of standhouders staan gezellig met elkaar te kletsen. Herkenbaar?

    • INFOGRAPHIC: Wie beïnvloedt het rendement van een training?

      10 juni 2015 om 11.08 uur door ISA trainen op effect

    • INFOGRAPHIC: Zo levert een verkooptraining direct iets op

      10 juni 2015 om 11.06 uur door ISA trainen op effect

       

    • “De prijs is te hoog” en andere tegenwerpingen

      27 mei 2015 om 10.11 uur door ISA trainen op effect

      Het kwalificeren van tegenwerpingen is net zo belangrijk als de tegenwerping wegnemen. De echte reden wordt namelijk in 90% van de tijd niet uitgesproken. Het achterhalen van de ware reden is de eerste stap naar een succesvolle deal. Alleen wanneer de echte weerstand bekend is, kan deze weggenomen worden en kan de deal gesloten worden. Als je dat niet doet dan blijf je jezelf afvragen waarom de sale niet gesloten is.

    • De SPIN in een web van vragen

      20 mei 2015 om 09.22 uur door ISA trainen op effect

      Het succes bij het binnenhalen van opdrachten is met name afhankelijk van de aanpak van de behoeftenonderzoeksfase in het verkoopgesprek. Een verkoopgesprek betekent onderzoeken, kortgezegd, achterhalen wat de klant drijft waardoor u effectiever kunt verkopen. Om te kunnen onderzoeken moet je vragen stellen. Dit is niet nieuw.  Al in de jaren zestig werden er analyses gedaan van verkoopgesprekken en deze leverden allemaal hetzelfde fundamentele resultaat op: succesvolle verkoopgesprekken, die leiden tot opdrachten of vervolgafspraken, bevatten veel meer vragen dan niet succesvolle gesprekken die leiden tot afwijzingen.

    • Is jouw management klaar voor het nieuwe ontslagrecht?

      19 mei 2015 om 09.55 uur door ISA trainen op effect

      Per 1 juli a.s. wordt het ontslagrecht drastisch gewijzigd door de invoering van de Wet Werk en Zekerheid. Dat heeft grote gevolgen voor alle leidinggevenden in je organisatie. Rechters zullen namelijk ontslagverzoeken anders gaan beoordelen dan voorheen.

    • Hoe worden jouw medewerkers proactiever?

      19 mei 2015 om 09.51 uur door ISA trainen op effect

      In gesprekken met klanten horen we vaak dat de de wens bestaat om (commerciële) medewerkers meer proactief te krijgen. Bijvoorbeeld als het gaat om het zelf actiever bewerken van de markt of om het nemen van initiatieven om oplossingen aan te dragen.

    • Blijf op de hoogte en volg ons ook op LinkedIn en Twitter!

      19 mei 2015 om 09.41 uur door ISA trainen op effect

      Wil je op de hoogte blijven van ontwikkelingen, tips, tools en trucs op het gebied van sales, communicatie, klantgerichtheid, service en management? Of over het rendement van trainingen op het gebied van commercie en leidinggeven? Volg ons dan ook LinkedIn en Twitter!

    • 4 redenen waarom een klant voor jou moet kiezen

      13 mei 2015 om 11.20 uur door ISA trainen op effect

      Een onderscheidende propositie is het meest belangrijke aspect voor jouw succes in de markt. In je propositie zet je jouw organisatie en jouw product/ dienst kernachtig neer bij potentiële klanten. Het is niet eenvoudig om je propositie krachtig en in een paar zinnen neer te zetten. Maar wel uiterst effectief als je dat kan. ISA heeft voor het maken van een propositie een eigen model ontwikkeld, het ISA Propositiemodel dat uitgaat van de kracht van 4 criteria.

    • Een verkooptraining levert geld op

      06 mei 2015 om 11.11 uur door ISA trainen op effect

      Steeds meer organisaties ervaren dat een verkooptraining meer geld oplevert dan het kost. Dat een verkooptraining dus wel degelijk een investering is en dat de kosten van de training (en de ‘verloren‘ werktijd van de verkopers) lager zijn dan de groei in verkoopeffectiviteit . Meer afspraken, een hogere conversie, een hogere verkoper tevredenheid of een hogere marge zijn goede voorbeelden van wat een verkooptraining kan opleveren. 

       

    • 5 tips om te leren omgaan met een assertieve klant

      29 april 2015 om 09.14 uur door ISA trainen op effect

      Maak kennis met de doelbewuste, scherpe, veeleisende prijsvechter. Hij gaat voor het onderste uit de kan. Hij begint steeds weer over de euro’s of korting. We noemen hem de vurig rode beslisser. 

      Hoe sluit je aan bij zo’n assertief type klant? Hoe beïnvloedt het je acquisitie, kennismaking,  behoefteanalyse, aanbod en afsluiting? Hoe stem je je communicatie af op deze ‘rode’ klanten? Hieronder lees je vijf tips om te scoren bij een extravert vastberaden ‘dubbeltje op de eerste rang’.

    • Vijf slimme manieren om je prijs te verdedigen

      22 april 2015 om 12.26 uur door ISA trainen op effect

      Het geeft een kick om een nieuwe opdracht binnen te halen. Klanten worden echter steeds kritischer als het gaat om de prijs die ze moeten betalen voor een product of dienst. Hoe kun je opdrachten binnenhalen, zonder meteen korting te moeten geven en dus je eigen marge onder druk te zetten? Graag geven we je vijf tips om de prijs te verdedigen.

    • In 5 stappen van USP naar UBR

      14 april 2015 om 15.30 uur door ISA trainen op effect

      Stel… jouw organisatie biedt een nieuw product of een nieuwe dienst aan. Je benadert daarvoor een groot aantal opdrachtgevers. In een markt waar nog veel meer aanbieders zijn die een soortgelijk product of soortgelijke dienst aanbieden. Hoe kun je dan toch scoren? Door een unique selling position in te nemen.

    • 11 gouden tips voor succesvol onderhandelen

      08 april 2015 om 11.07 uur door ISA trainen op effect

      Onderhandelen, dat doen we elke dag, en echt niet alleen op het werk. Maakt al die ervaring ons tot succesvolle onderhandelaars? Niet perse. En dat is jammer, want in zaken krijg je niet wat je verdient, maar wat je onderhandelt. Gelukkig valt succesvol onderhandelen te leren. Met de volgende elf tips kom je een heel eind.

    • 6 tips om je prijs te verdedigen

      01 april 2015 om 13.30 uur door ISA trainen op effect

      Is je klant het niet eens met je offerteprijs? Zegt hij of zij dat je te duur bent en dat je iets moet doen om de deal te krijgen? Ga dan niet direct over tot het geven van korting. Hier 6 tips om je prijs overeind te houden.

    • 4 Eigenschappen van een betrouwbare adviseur

      25 maart 2015 om 14.22 uur door ISA trainen op effect

      Nu geld steeds vaker als perverse prikkel wordt genoemd, rijst de vraag: ‘Welke prikkel dan?’. Wat zou mij dan moeten drijven in het doen van mijn werk als adviseur/consultant/verkoper?

    • 3 Belangrijkste redenen waarom klanten je verlaten

      18 maart 2015 om 15.43 uur door ISA trainen op effect

      Onderzoek wijst uit dat er verschillende redenen zijn voor klanten om niet loyaal te zijn. En juist klantloyaliteit is in de meeste branches cruciaal!

    • WORKSHOP: Geld verdienen met service

      13 maart 2015 om 12.30 uur door ISA trainen op effect

      Binnen de technologiebranches wordt steeds meer geld verdiend met service en onderhoud. Hoe benut jouw organisatie de commerciële kansen die ‘service’ geeft?

    • 3 tips om in te spelen op klantverwachtingen

      11 maart 2015 om 13.37 uur door ISA trainen op effect

      Elke (potentiële) klant heeft bepaalde verwachtingen als hij of zij in contact is met jouw organisatie. Verwachtingen op het gebied van de kwaliteit van het product, de service verlening, de reactiesnelheid, etc. De ervaringen die de klant heeft met jouw organisatie moeten minimaal gelijk zijn aan de verwachtingen. En het zou nog mooier zijn als je die kan overtreffen.

    • Hoe krijg je een proactieve commerciële organisatie?

      05 maart 2015 om 14.26 uur door ISA trainen op effect

      De meeste markten zijn veranderd. En blijven in verandering. Klanten stellen steeds meer eisen. De concurrentie wordt steeds slagvaardiger. Nieuwe opdrachten komen niet meer vanzelf. Nieuwe klanten al helemaal niet meer. Dit vraagt veel van je commerciële organisatie. Proactiviteit is daarbij een sleutelwoord.

    • Hoe kan je meer resultaat halen uit een onderhandeling?

      05 maart 2015 om 14.21 uur door ISA trainen op effect

      Volgens ons is de kern van onderhandelen: “Opkomen voor je eigen belangen in situaties waarin je afhankelijk bent van anderen”. En dat gaat niet vanzelf. Dat betekent dat je inzicht moet krijgen in het “spel” van onderhandelen en hoe jij daar verschillende stijlen in kan leren hanteren.

    • Hoe kan je middle managers op resultaten én op gedrag laten sturen?

      05 maart 2015 om 14.17 uur door ISA trainen op effect

      De middle manager zit tussen het hoger management en de werkvloer in. Hij/zij heeft de rol om de strategie te vertalen naar de werkvloer. Van deze teamleider of afdelingschef wordt verwacht dat hij/zij de medewerkers datgene laat doen wat de organisatie van hen verwacht. Dat is niet altijd even dankbaar werk. Maar wel cruciaal om als organisatie succesvol te kunnen zijn. 

    • 5 manieren om omzet te verhogen bij nieuwe en bestaande klanten

      03 maart 2015 om 16.31 uur door ISA trainen op effect

      Elke situatie in contact met (potentiële) klanten is anders. Als accountmanager, verkoopadviseur of rayonmanagers is het daarom van belang om hier flexibel op in te kunnen inspelen en vaste structuren niet leidend te laten zijn. Zeker als je organisatie producten of diensten aanbiedt die in de ogen van de klant vergelijkbaar zijn, dan is het belangrijk daar bewust op in te spelen met meer emotionele factoren om het guneffect positief te beïnvloeden. Een verkooptraining helpt hierbij.

    • 6 tips voor acquisitieplanning

      25 februari 2015 om 09.46 uur door ISA trainen op effect

      Wanneer je op zoek bent naar regelmatige verkoopresultaten, probeer dan deze stappen van Jeffrey Gitomer eens. Je zal verstelt staan van verschil in je productiviteit.

    • WORKSHOP: Hoe kom ik aan nieuwe klanten?

      20 februari 2015 om 09.14 uur door ISA trainen op effect

      Je hebt mooie producten en diensten. En je wilt deze graag aan zoveel mogelijk organisaties aanbieden. Niet alleen aan bestaande relaties, ook aan nieuwe. Maar hoe doe je dat? Hoe weet je doelgroep wat je te bieden hebt? En hoe kom je met ze in contact? Via adverteren of koud bellen? Je producten en diensten presenteren op een beurs of juist aan de slag met sociale media? 

      Vragen waar veel directeuren en salesmanagers zich mee bezig houden.

    • 4 Must do’s in een verkoopgesprek

      18 februari 2015 om 16.20 uur door ISA trainen op effect

      Bij een goed verkoopgesprek komt meer kijken dan je denkt. Sommige mensen zijn geboren verkopers, maar voor de meesten is het prettig om wat tips en trucs te krijgen. Om je volgende voor verkoopgesprek goed voorbereid in te gaan hebben we de belangrijkste ‘do’s’ voor je op een rijtje gezet.

    • De 9 eigenschappen van de succesvolle verkoper

      11 februari 2015 om 14.54 uur door ISA trainen op effect

      Verkopen gaat niet vanzelf. Zeker niet in deze tijd. Toch zijn nog steeds veel verkopers erg succesvol. Dat komt niet door het product of de dienst die ze aanbieden, maar heeft alles te maken met hun eigen overtuigingen, vaardigheden en gedrag. Onderzoek heeft uitgewezen dat het altijd mogelijk is om succesvol te zijn in de verkoop ongeacht welk product of welke dienst je verkoopt. 

    • De 5 basistips voor succesvolle acquisitie

      03 februari 2015 om 15.08 uur door ISA trainen op effect

      Elke verkoper of elk sales team moet de basis op orde hebben. Als je hier niet aan voldoet, dan weet je 1 ding zeker: succesvol zal je niet worden. We geven je 5 tips, waar elke verkoper of sales team aan moet voldoen.

    • 7 tips voor een hogere klanttevredenheid

      20 januari 2015 om 10.30 uur door ISA trainen op effect

      Tevreden klanten leiden tot nieuwe aankopen en tot positieve mond-tot-mond reclame. Er zullen dus weinig organisaties zijn die niet sturen op klanttevredenheid. De afgelopen jaren heeft ISA heel veel trajecten mogen uitvoeren op het gebied van klanttevredenheid. Hierdoor hebben we mogen ervaren wat echt werkt in de praktijk en geven we je 7 tips die zorgen voor een hogere klanttevredenheid. Lees meer….

    • Wat moet een verkoper tegenwoordig doen om succesvol te zijn?

      20 januari 2015 om 10.29 uur door ISA trainen op effect

      Wat maakt een verkoper succesvol? Wat moet je doen en wat moet je juist laten? Hier is veel onderzoek naar gedaan en het blijkt dat succesvolle verkopers een aantal eigenschappen met elkaar gemeen hebben. Ongeacht in welke markt ze actief zijn en wat voor product of dienst ze aanbieden. Lees meer….

    • Hoe haal je het maximale uit je beursdeelname?

      20 januari 2015 om 10.04 uur door ISA trainen op effect

      Veel van onze opdrachtgevers zijn aanwezig op hun eigen vakbeurs. Zoals de AutoRAI, de Hortifair, de WOTS (World Of Technology & Science), de Maritime Industry of de ICT & Logistiek. Internet zou het organiseren van beurzen overbodig maken, maar mensen blijken toch nog graag zaken te doen met mensen. En dus blijft beursdeelname nog steeds een prima marketing & sales instrument. Maar dan moet je het wel effectief inzetten. Lees meer….

  • 2014

    • Hoe test je (potentiële) medewerkers op klantgerichtheid?

      24 november 2014 om 15.34 uur door ISA trainen op effect

      Elke organisatie heeft een eigen unieke visie op klantgerichtheid. Door deze visie concreet te vertalen naar gewenst gedrag, kan vastgesteld worden in hoeverre je huidige en toekomstige medewerkers aan de klantgerichtheidsnorm van jouw organisatie voldoen. Er bestaat hiervoor een unieke online test om een match te kunnen maken tussen de organisatienorm en de normen van de (potentiële) medewerker. Lees meer…

    • Hoe maak je van een groep "the A-team"?

      24 november 2014 om 15.30 uur door ISA trainen op effect

      Als wij een training geven over teambuilding en team synergie, dan staan we vaak stil bij succesvolle teams. Veel deelnemers noemen dan als voorbeeld “the A-team”, bekend van de TV serie uit de jaren 80. Wat kunnen we leren van dit team? Wat maakt de combinatie van Face, B.A. Baracus, Hannibal en Murdock tot een succesvol team? Lees meer…

    • Hoe geef je elkaar effectief feedback met behulp van e-training?

      24 november 2014 om 15.18 uur door ISA trainen op effect

      Feedback geven is wat ons betreft de basis van de ontwikkeling van medewerkers en dus van de organisatie. Feedback geven is een voorwaarde om goed samen te kunnen werken en om te werken aan cultuurverandering. Maar hoe ga je daar als organisatie effectief mee aan de slag? En kan je daar e-training voor inzetten? Lees meer…

    • Zijn jouw medewerkers oprecht betrokken bij de klant?

      13 oktober 2014 om 10.56 uur door ISA trainen op effect

      Op dinsdag 23 september 2014 is voor de 8e keer de verkiezing voor het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland gehouden. Marktonderzoekbureau MarketResponse heeft een representatief onderzoek gedaan bij ruim 4500 consumenten en de ANWB is uitgeroepen tot het klantvriendelijkste bedrijf, voor IKEA en Miss Etam. Wat maakt dat juist deze bedrijven zo hoog scoren bij hun klanten? En hoe kan jouw organisatie daarvan leren? Ook als je business to business werkt. Lees meer…

    • Hoe kan je meer geld verdienen met service?

      13 oktober 2014 om 10.34 uur door ISA trainen op effect

      Bij een groeiend aantal bedrijven wordt er steeds meer aandacht besteed aan de kwaliteit van het service apparaat. Enerzijds omdat klanten steeds hogere verwachtingen krijgen op het gebied van service en onderhoud, anderzijds omdat service veel kansen biedt op het gebied van klantloyaliteit, meerverkoop en winstgevendheid. Maar hoe ga je daar praktisch mee aan de slag? Lees meer over een concrete case van een innovatief bedrijf…

       

    • Fietsen voor het Jeugdsportfonds

      13 oktober 2014 om 10.31 uur door ISA trainen op effect

      Vrijdagmiddag 12 september hebben ca. 30 enthousiaste fietsers deelgenomen aan de ISA Classic. We hadden geen betere dag kunnen uitkiezen, want het was fantastisch (fiets)weer. Na de ontvangst op Landgoed Leusderend gingen 2 groepen wielrenners de weg op en 1 groep mountainbikers het bos in. Lees meer...

       

       

      Vrijdagmiddag 12 september 2014 hebben ca. 30 enthousiaste fietsers deelgenomen aan de ISA Classic. We hadden geen betere dag kunnen uitkiezen, want het was fantastisch (fiets)weer. Na de ontvangst op Landgoed Leusderend gingen 2 groepen wielrenners de weg op en 1 groep mountainbikers het bos in. Lees meer…

    • Speel je proactief in op klantverwachtingen?

      08 september 2014 om 16.50 uur door ISA trainen op effect

      Elke (potentiële) klant heeft bepaalde verwachtingen als hij of zij in contact is met jouw organisatie. Verwachtingen op het gebied van de kwaliteit van het product, de service verlening, de reactiesnelheid, etc. De ervaringen die de klant heeft met jouw organisatie moeten minimaal gelijk zijn aan de verwachtingen. En het zou nog mooier zijn als je die kan overtreffen. Lees meer…

    • Hoe motiveer je mensen tot ander gedrag?

      08 september 2014 om 16.44 uur door ISA trainen op effect

      “Wat zou het heerlijk zijn als mijn mensen precies zouden doen wat ik van ze verwacht!” Iedereen die leiding geeft, weet dat het sturen op gewenst gedrag van medewerkers veel van de leidinggevende vraagt. Elke medewerker zit immers anders in elkaar en ze doen niet automatisch wat je van ze verwacht. Je zal daar veel aandacht aan moeten besteden. Maar hoe doe je dat op een effectieve manier, zodat je je medewerkers blijvend motiveert om datgene te doen wat jij en je organisatie van ze verwacht? Lees meer…

    • Kan je jouw klanten bewust beïnvloeden?

      08 september 2014 om 16.41 uur door ISA trainen op effect

      In onze visie is service verlenen en verkopen het bewust positief beïnvloeden van de klant. De service medewerker of verkoper die vanuit persoonlijke kracht de klant echt raakt realiseert samen met de klant de meeste en meest duurzame resultaten. Dat klinkt mooi, maar hoe doe je dat dan? Lees meer…

    • Wat kan jij leren van Louis van Gaal?

      01 juli 2014 om 11.15 uur door ISA trainen op effect

      A.s. zaterdag spelen we de kwartfinale tegen Costa Rica! En wie weet wat daar op volgt? Gaan we echt nog 3 wedstrijden winnen? De nationale en international sportpers is het over 1 ding eens: Louis van Gaal haalt het maximale uit dit team. Maar wat doet hij dan als coach? En wat kan jij daarvan leren? Lees meer…

    • Hoe voorkom je dit jaar vakantiestress?

      01 juli 2014 om 11.13 uur door ISA trainen op effect

      Je vakantie staat gepland en komt snel dichterbij. Je hebt nog een hele lijst met punten die je af wilt ronden voor je vertrekt. Het lijkt wel of iedereen nog van alles wil plannen en afronden voor de vakantie. Velen kennen deze momenten van stress net voor de vakantie, maar hoe ga je ermee om? Graag geven wij je een aantal praktische tips om vakantiestress te vermijden. Lees meer...



    • Wil je leren koersen als Froome of Mollema?

      01 juli 2014 om 10.28 uur door ISA trainen op effect

      Ervarend leren op de fiets? Op vrijdagmiddag 12 september vindt de jaarlijkse ‘ISA CLASSIC’ plaats. We starten dit jaar met een prachtige tocht over de Utrechtse Heuvelrug. Aansluitend rijden we een heuse 'koers' op een kort parcours met daarin 2 venijnige klimmetjes bij Doorn (de Ruiterberg en de Hoogstraat) opgenomen. Daarbij geven we je gedurende de dag tips om zo effectief mogelijk te rijden: uit de wind rijden, op het juiste moment het juiste verzet te kiezen en koerstactiek. Lees meer…

    • Hoe wordt jouw organisatie klantgerichter?

      19 mei 2014 om 15.20 uur door ISA trainen op effect

      Een groeiend aantal organisaties wil klantgerichter werken. Soms worden daar mooie projectnamen voor gebruikt als “Klantbelang centraal”, “Klantfocus” of “De klant op 1”. Klantgerichter werken blijkt in de praktijk niet eenvoudig. Het vraagt vooral om een andere attitude en ander gedrag van alle medewerkers. Hoe kan je daar gericht op sturen? Lees meer…

    • Hoe kan je anderen effectief overtuigen?

      19 mei 2014 om 15.19 uur door ISA trainen op effect

      Wil je effectief leren overtuigen? Of het nu gaat om jouw klanten, collega’s, medewerkers of om je manager of je partner? De Amerikaanse psycholoog Dr. Robert Cialdini onderzocht als eerste hoe mensen overtuigd worden. Hij analyseerde honderden overtuigingstactieken en ontdekte de zes basisprincipes van het overtuigen. Lees meer ...

    • Wil je een mooie tocht fietsen voor het goede doel?

      19 mei 2014 om 15.15 uur door ISA trainen op effect

      De ISA Classic vindt dit najaar plaats op vrijdagmiddag 12 september. We rijden voor een heel goed doel: het Jeugdsportfonds. Dit jaar hebben we twee aparte tochten uitgezet voor racefietsers en mountainbikers. Neem gerust een vriend of collega mee. Lees meer…

    • Wil je ISA op RTL 7 zien?

      10 april 2014 om 10.06 uur door ISA trainen op effect

      Deze week is ISA te zien geweest op RTL 7 in het programma ‘Ondernemerszaken’. Om aan te tonen dat trainen een investering is die geld oplevert. Als je de uitzending gemist hebt, dan kan je die hier alsnog zien. Lees meer….

    • Waarom stel jij koude acquisitie uit?

      10 april 2014 om 10.03 uur door ISA trainen op effect

      De tijd dat jij gebeld werd voor een afspraak is voorbij. Je zal er zelf voor moeten zorgen dat jij in gesprek komt met potentiële klanten over jouw producten en diensten. Maar hoe doe je dat op een effectieve én leuke manier? Lees verder...

    • Hoe verdien je meer geld met service?

      10 april 2014 om 09.52 uur door ISA trainen op effect

      Bij een groeiend aantal bedrijven neemt de vraag vanuit de klant naar service en onderhoud snel toe. Deze trend zou moeten leiden tot een groeiend aandeel van service en onderhoud binnen de gerealiseerde bedrijfsomzet en winst. Daarnaast hebben klanten steeds hogere verwachtingen over service en proberen bedrijven daar steeds meer op in te spelen. Lees meer…

    • ISA komt op TV!

      28 maart 2014 om 14.51 uur door ISA trainen op effect

      We zijn door RTL Z benaderd om mee te werken aan hun programma ‘Ondernemerszaken’. Ze hebben ons gevraagd voor een uitzending waarin het rendement van trainen centraal staat. Daarin gaan ze op zoek naar het antwoord op de vraag hoe je ervoor kunt zorgen dat een training geld oplevert. Samen met de CEO van 1 van onze opdrachtgevers (Brezan Automaterialen, waar we 60 vestigingen getraind hebben) gaan we in op deze vraag. De opnamen zijn afgerond, dus we zijn heel benieuwd hoe het er op TV uit komt te zien!  Wordt vervolgd…..

       

    • ISA zoekt ondernemende trainers/consultants

      05 februari 2014 om 13.58 uur door ISA trainen op effect

      De ISA formule is juist in deze tijd succesvol. In 2013 hebben we daarom substantieel meer nieuwe opdrachtgevers binnengehaald dan in 2012. ISA sluit met haar formule aan bij steeds meer organisaties die effectiever en meer onderscheidend willen worden in sales en service. Om verder te kunnen groeien zijn wij op zoek naar ondernemende trainers/consultants.

    • Krachtige communicatie door body language

      05 februari 2014 om 13.54 uur door ISA trainen op effect

      Niet alleen wat je zegt is belangrijk, maar vooral hoe je het zegt. Je lichaamstaal spreekt altijd, ook als je niets zegt. Hoe kan je krachtiger communiceren door body language.

    • De 5 basistips voor succesvolle sales

      05 februari 2014 om 13.47 uur door ISA trainen op effect

      Elke verkoper of elk sales team moet de basis op orde hebben. Als je hier niet aan voldoet, dan weet je 1 ding zeker: succesvol zal je niet worden in sales. Wat zijn de 5 basis tips voor succesvolle sales?

  • 2013

    • Hoe krijg je klantgedreven medewerkers?

      10 december 2013 om 09.50 uur door ISA trainen op effect

      Onderzoek wijst uit dat klanten pas echt loyaal worden als ze ‘oprechte betrokkenheid’ ervaren in het klantcontact. Maar hoe doe je dat? En hoe stuur je daarop? ISA weet wat wel en niet werkt in de praktijk.

    • 8 tips voor effectieve beoordelingsgesprekken

      10 december 2013 om 09.45 uur door ISA trainen op effect

      December. Het einde van het jaar. De beoordelingsgesprekken komen eraan! Niet elke manager kijkt daar naar uit. De gesprekken kosten veel tijd en kunnen lastig zijn. Hoe kan je als manager effectieve beoordelingsgesprekken voeren?

    • De 6 marketinglessen van Sinterklaas

      10 december 2013 om 09.35 uur door ISA trainen op effect

      Sinterklaas heeft ook dit jaar weer voor een top omzet gezorgd. Ondanks het lage consumenten vertrouwen. Wat kun je leren van deze geslaagde ondernemer? Hoe gaat de Sint om met klantgerichtheid, klantcontact en verwachtingen managen?

    • Hoe word je als klantvriendelijk ervaren

      31 oktober 2013 om 10.57 uur door ISA trainen op effect

      Dinsdag 24 september 2013 is PLUS (supermarkten) uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Wat maakt dat deze organisatie door haar klanten ervaren wordt als het Klantvriendelijkste Bedrijf? Hoe kan jouw organisatie hiervan leren en ook een stap zetten op het gebied van klantvriendelijkheid?

    • De middle manager is cruciaal voor het succes van je organisatie

      31 oktober 2013 om 10.52 uur door ISA trainen op effect

      De middle manager zit tussen het hoger management en de werkvloer in. Hij/zij heeft de rol om de strategie te vertalen naar de werkvloer. Dat is niet altijd even dankbaar werk. Maar wel cruciaal om als organisatie succesvol te kunnen zijn.

    • Training levert aantoonbaar direct meer omzet op

      31 oktober 2013 om 10.48 uur door ISA trainen op effect

      ISA heeft voor één van haar klanten in de automotive branche een tweedaagse training voor Aftersalesmedewerkers van dealerbedrijven verzorgd. Eén van de doelen in de training was om op korte termijn extra omzet op aftersales te genereren.

    • Het meisje bij de Albert Heijn

      24 september 2013 om 14.30 uur door ISA trainen op effect

      Afgelopen weekend ging ik bij mij in het dorp naar de Albert Heijn. Ik was met de fiets en had maar een paar dingen nodig, waaronder bier. Ik kocht een handig smal kratje van Hertog Jan met daarin 12 pijpjes.

    • ISA opnieuw Cedeo erkend met mooie score

      09 september 2013 om 14.13 uur door ISA trainen op effect

      Op ons verzoek heeft de Stichting Cedeo aan het begin van de zomer een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd bij onze klanten. We voldoen aan alle criteria rondom kwaliteit, continuïteit en bedrijfsgerichtheid en mogen, met een score van 96.4%, onze Cedeo- erkenning prolongeren. Een score waar we trots op zijn!

    • Ik kan niets met zo'n stille Willie, hoor...

      09 september 2013 om 14.07 uur door ISA trainen op effect

      Waar haal jij eigenlijk je energie uit? Een verjaardag met veel mensen of een één-op-één-gesprek? Lees je liever een boek of pak je een film met meerdere vrienden? Denk je graag alleen na over een politieke documentaire of ga je liever in debat met een auditorium vol mensen? Waar ligt jouw voorkeur? In het denken of voelen? Kennis van je persoonlijkheid en gedragsstijl kan effectief zijn in (verkoop)gesprekken. In dit artikel lees je over een veel voorkomend menstype. Herken je iemand?

    • De OEN maakt indruk

      09 september 2013 om 13.44 uur door ISA trainen op effect

      Een bekend gezegde is  ‘Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk’. Hoe waardevol is die eerste indruk? Die eerste indruk, bij binnenkomst, blijft hangen in het brein van degene die je ontmoet, het kleurt zijn beeld van jou. En een eenmaal gevormd beeld heeft erg veel invloed op de totale beeldvorming. En voor wie een goede eerste indruk heeft gemaakt, is het makkelijker de volgende stap te zetten.

    • Wanneer wil je de verwachtingen van je klanten overtreffen?

      02 september 2013 om 12.01 uur door ISA trainen op effect

      Klantervaringen worden steeds bepalender voor je succes. Je kunt zulke goede producten of diensten hebben, maar dat is zeker niet meer voldoende om klanten aan je te binden. Een goede klantervaring zorgt voor meer verkoop en vergroot het vertrouwen. Elk klantcontact kan een positieve, negatieve of neutrale ervaring zijn. Bovendien heeft niet ieder contact evenveel impact op de totale klantbeleving of op het bedrijfsresultaat. Daarom wordt er onderscheid gemaakt tussen drie soorten momenten:

    • Vijf Tips om relaties aan je te binden

      12 augustus 2013 om 08.38 uur door ISA trainen op effect

      Natuurlijk heb je de wens om een langdurige relatie op te bouwen met je klant. Toch is dat niet gemakkelijk.
      Wensen en behoeften van klanten veranderen in de tijd en de concurrentie ligt constant op de loer.  
      Hoe zorg je ervoor dat uw persoonlijke relatie met de klant zo goed blijft dat ook nieuwe opdrachten aan jouw gegund worden, in plaats van aan de concurrent. Lees meer…

    • Vier misverstanden over talent

      22 juli 2013 om 13.36 uur door ISA trainen op effect

      Iedere manager is op zoek naar talent, naar die werknemers die het verschil maken. Maar wat is talent? In dit artikel lees je vier misverstanden over talent.

    • ISA fietst bijna 8.500 euro bij elkaar voor het WKZ

      09 juli 2013 om 10.39 uur door ISA trainen op effect

      Eelco, Ronald en Sanne van ISA hebben zaterdag 22 juni deelgenomen aan de sponsortocht Fietsenvoor.nl in de Franse Alpen. Doel van deze tocht was om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor een nieuwe kinder-intensive-care voor het Wilhelmina Kinderziekenhuis (WKZ) in Utrecht.

    • Sluit aan op het tempo van jouw klant

      09 juli 2013 om 10.34 uur door ISA trainen op effect

      De deal lijkt gesloten. Je klant is enthousiast over jouw voorstel en ook over de oplossing die je biedt. De relatie met je klant is goed. Niets lijkt een mooie samenwerking in de weg te staan. De handtekening kan wat jou betreft onder de overeenkomst worden gezet. En dan komt jouw klant met een bezwaar. En een aantal kritische vragen. Waar komt dit vandaan?

    • De zes basisprincipes van het overtuigen

      09 juli 2013 om 10.15 uur door ISA trainen op effect

      Iedereen kan leren om overtuigender over te komen. De Amerikaanse psycholoog Dr. Robert Cialdini onderzocht als eerste hoe mensen overtuigd worden. Hij analyseerde honderden overtuigingstactieken en ontdekte de zes basisprincipes van het overtuigen.

    • Je medewerkers helpen om zichzelf te ontwikkelen, hoe doe je dat?

      17 juni 2013 om 15.54 uur door ISA trainen op effect

      Het is voor managers of leidinggevenden van belang te weten hoe hun medewerkers presteren en hoe zij hen kunnen helpen om zich (door) te ontwikkelen in hun functie binnen de organisatie.
      Coachen doe je niet  door instructies of opdrachten te geven. Coachen betekent de medewerker een spiegel voorhouden en uitdagen om zelf na te denken over vraagstukken en oplossingsmogelijkheden. Stop er geen kennis in, maar haalt er uit wat er in zit, waardoor de medewerker zich nog meer gewaardeerd en uitgedaagd voelt.

    • Vijf slimme manieren om je prijs te verdedigen

      03 juni 2013 om 15.27 uur door ISA trainen op effect

      Het geeft een kick om een nieuwe opdracht binnen te halen. Klanten worden echter steeds kritischer als het gaat om de prijs die ze moeten betalen voor jouw product of dienst. Hoe kun je opdrachten binnenhalen, zonder meteen korting te moeten geven en dus je eigen marge onder druk te zetten? Graag geven we vijf tips om jouw prijs te verdedigen.

    • Geslaagde fietsclinic ‘Trainen op effect’ bij ISA Training

      28 mei 2013 om 11.39 uur door ISA trainen op effect

      Zondagochtend 26 mei stonden 32 beginnende en gevorderde fietsers in passend tenue en met een glimmende fiets te trappelen om van start te gaan. ISA organiseerde voor de eerste keer  de Fietsclinic ‘ Trainen op effect’  voor haar relaties en voor fietsers die aan de sponsortocht Fietsenvoor.nl gaan meedoen.
      ISA heeft deze clinic belangeloos georganiseerd om de deelnemers aan Fietsenvoor.nl optimaal voor te bereiden op hun sponsortocht van 22 juni. Die dag beklimt een groep van 40 sportievelingen zo vaak mogelijk de Col de la Colombière (in de Franse Alpen) om geld in te zamelen voor een kindvriendelijker intensive care in het Wilhelmina Ziekenhuis (WKZ). Een kleinschalige sponsoractie waarbij het gesponsorde bedrag rechtstreeks en voor de volle 100% ten goede komt aan dit goede doel. Vanuit ISA fietsen 22 juni Eelco Themans, Ronald Nolens en Sanne Fictoor mee.
      Niet alleen de deelnemers aan Fietsenvoor.nl waren enthousiast over de ISA Fietsclinic, ook de relaties die ISA heeft uitgenodigd waren bloedfanatiek en gebrand op het winnen van de klimtijdrit.

    • Manage je EGO door het in te smeren met NIVEA

      28 mei 2013 om 11.36 uur door ISA trainen op effect

      De juiste open vragen stellen en actief luisteren zijn twee belangrijke vaardigheden, die van cruciaal belang zijn om langdurige zakelijke relaties op te bouwen. Deze vaardigheden blijken in de praktijk voor veel mensen een hele opgave te zijn. Wat maakt dat het stellen van open vragen vanuit een oprechte interesse in de klant en actief luisteren naar zijn antwoord soms zo lastig? Dat is het EGO-effect. Eén van de onhebbelijkheden van het EGO is dat het graag invult voor een ander. Daardoor luisteren we onvoldoende naar de ander en voelt deze zich niet gehoord.

    • Wat iedere manager zou moeten weten over veranderen

      28 mei 2013 om 11.30 uur door ISA trainen op effect

      In een wereld van verandering maakt de manager het verschil. Dat wil zeggen als hij ‘het beheersen van verandering’ als zijn belangrijkste taak ziet. Als er geen verandering te managen is, vervalt het bestaansrecht van de manager.

      De meeste zorgen van de managers met wie ik spreek gaan juist over veranderingen in hun organisatie. “Het gaat te langzaam”, “Het gaat niet de goeie kant op”, “Er is veel weerstand”. Zij steken veel tijd in het bijstellen van de strategie en het aanpassen van de organisatiestructuur in de hoop dat het dan wel “gaat lopen”.
      Maar wat is “het” dan toch? Bij navraag blijkt dat met “het” de medewerkers van de organisatie bedoeld worden. Als je nou toch eens zou weten hoe dat “het” in beweging te krijgen is, dan zouden die strategiebijstellingen en die structuuraanpassingen misschien wel overbodig zijn. Koersvastheid en interne stabiliteit geven dan ruimte voor externe activiteit en focus.

    • 5 tips om overtuigend over te komen

      07 mei 2013 om 15.01 uur door ISA trainen op effect

      Overtuigingskracht is een belangrijke competentie voor een  leidinggevende.  Wanneer je overtuigend overkomt, dan komt dat de verstandhouding met je medewerkers ten goede. Maar wat is overtuigen eigenlijk?  Overtuigen heeft te maken met volledig staan achter wie je bent en wat je zegt, hoe je handelt en wat je verwacht van de medewerkers. Je wijst anderen de weg.

    • ISA Fietsclinic ‘Trainen op Effect’

      23 april 2013 om 10.23 uur door ISA trainen op effect

      Zondag 26 mei a.s. organiseert ISA een bijzondere fietsclinic op de Utrechtse Heuvelrug voor zowel beginnende als gevorderde wielrenners. Met deze fietsclinic ondersteunen we een sponsoractie voor een nieuwe kinder intensive care in het Wilhelmina Kinderziekenhuis (WKZ) in Utrecht.

    • Hoe word je het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland?

      28 februari 2013 om 09.54 uur door ISA trainen op effect

      In september 2012 is voor de 6e keer de verkiezing voor het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland gehouden. Marktonderzoekbureau MarketResponse heeft een representatief onderzoek gedaan bij 2500 consumenten en Miss Etam is uitgeroepen tot het klantvriendelijkste bedrijf, voor Expert en Landal Greenparks. Wat maakt dat juiste deze bedrijven zo hoog scoren bij hun klanten? En hoe kan uw organisatie daarvan leren?

    • De 9 eigenschappen van de succesvolle verkoper

      28 februari 2013 om 09.49 uur door ISA trainen op effect

      Verkopen gaat niet vanzelf. Zeker niet in deze tijd. Toch zijn nog steeds veel verkopers erg succesvol. Dat komt niet door het produkt of de dienst die ze aanbieden, maar heeft alles te maken met hun eigen overtuigingen, vaardigheden en gedrag. Onderzoek heeft uitgewezen dat het altijd mogelijk is om succesvol te zijn in de verkoop ongeacht welk produkt of welke dienst je verkoopt.

    • De aanpak van de trusted advisor

      25 februari 2013 om 15.23 uur door ISA trainen op effect

      Tegenwoordig is kennis van producten en diensten overal te vinden. Bedrijven definiëren tegenwoordig hun eigen oplossing voor hun probleem en zoeken een leverancier die dit het beste kan invullen. Het risico is dat verkopers degraderen naar prijsgedreven dozenschuivers. Verkoopgesprekken worden invulgesprekken. Zo erg is het gelukkig nog niet. Klanten hebben behoefte om te toetsen of zij ècht de beste oplossing voor zichzelf hebben gedefinieerd. En hoe zij deze oplossing dan het beste kunnen inkopen. Veel klanten hebben behoefte aan een betrouwbare adviseur aan hun zijde, een ‘trusted advisor’. Iemand die wordt gezien als een bron van waardevolle adviezen en ondersteuning.

    • Hoe straal je als manager autoriteit uit?

      11 februari 2013 om 17.10 uur door ISA trainen op effect


      Als manager kun je je autoriteit bevestigen door op het juiste moment de juiste lichaamshouding aan te nemen. Wij geven je 7 tips die je hierbij kunnen helpen. Zorg ervoor dat je ze alleen toepast op het moment dat je autoriteit wilt uitstralen.

    • Voor een dubbeltje op de eerste rij…

      11 februari 2013 om 17.10 uur door ISA trainen op effect

      Weet jij eigenlijk hoe klanten jou zien? Op welke manier je overkomt? Welk menstype je bent? Enige kennis van je persoonlijke voorkeuren en gedragsstijl kan heel effectief zijn. In verkoopgesprekken, showroomgesprekken, maar ook gewoon aan de keukentafel. Wat vindt jouw partner van je eeuwige analyses? Hoe ziet zij jouw wilskracht? Vindt hij jou geduldig of gewoon stil en introvert? En op welke manier leggen klanten ‘enthousiasme’ uit? Vinden ze je druk, levendig of inspirerend? In dit artikel nemen we je in vogelvlucht mee naar één veel voorkomend persoonlijkheidstype. Herken je ‘m?

    • Herken en erken de verkoopangsten!

      11 februari 2013 om 17.10 uur door ISA trainen op effect

      Vooral in periodes waarin de resultaten en succeservaringen uitblijven, kunnen sommige verkopers in een zogenaamde ‘self defeating prophecy’ belanden. Zij krijgen het gevoel dat zij ‘alles al hebben geprobeerd’. Door deze negatieve verwachtingen gaan zij zich (onbewust) minder inzetten en creëren zij suboptimale resultaten.
      Andere verkopers zoeken juist hun toevlucht in hard selling: zij proberen klanten te dwingen de producten/diensten te aanvaarden. Weer andere verkopers zullen alles doen om het hun klant (te veel) naar de zin te maken. Vaak blijkt dat de kwaliteiten om succesvol te verkopen wél aanwezig zijn, maar wordt de persoon gehinderd door zijn belemmerende denk– en gedragspatronen.