Een verkooptraining levert geld op

Steeds meer organisaties ervaren dat een verkooptraining meer geld oplevert dan het kost. Dat een verkooptraining dus wel degelijk een investering is en dat de kosten van de training (en de ‘verloren‘ werktijd van de verkopers) lager zijn dan de groei in verkoopeffectiviteit.

Meer afspraken, een hogere conversie, een hogere verkoper tevredenheid of een hogere marge zijn goede voorbeelden van wat een verkooptraining kan opleveren. 

Maar dat gaat niet vanzelf. Voorwaarden voor het optimaliseren van het rendement van een verkooptraining zijn er wel degelijk.

De 4 belangrijkste zijn:

  1. De manager van de verkoper is voor, tijdens en na de training actief betrokken bij de verkooptraining.
  2. De verkoper is voor de training en tussen de trainingsdagen actief bezig met de training (door middel van voorbereidingsopdrachten, praktijkopdrachten en een persoonlijk actieplan).
  3. De training gaat alleen over de unieke eigen praktijk van de verkoper.
  4. De trainer kan tot 6 maanden na de training onbeperkt geconsulteerd worden door de verkoper en zijn manager.

ISA werkt altijd volgens bovenstaande voorwaarden en onze opdrachtgevers bevestigen dat deze aanpak tot resultaat leidt. De blijkt ook uit de maximale klanttevredenheidsscore van 100% voor ISA tijdens het laatste onafhankelijke CEDEO onderzoek.

Wilt u meer informatie over onze maatwerk verkooptraining? Of over het optimaliseren van het rendement van uw maatwerk verkooptraining? Neem dan contact op met één van onze trainers op info@isatraining.nl of op telefoonnummer 033-4332400.

ISA biedt maatwerk trainingen op het gebied van sales, communicatie / klantgerichtheid en management. Waar gaat uw organisatie goed in worden? Kies uw training: 

Verkooptraining | Communicatietraining |  Management training