• dummy header 01
  • ISATR1204 header 2
  • header3

Sales

ISA heeft een eigen visie op sales. De commerciële medewerker die vanuit persoonlijke kracht de klant raakt, boekt samen met de klant de meeste én de meest duurzame resultaten. De sleutel: waarde toevoegen. Dat is de kern.

Onze visie rust op vier pijlers:

ISA visie op sales

1) Richt je op de klant

Zorg voor een attitude die gericht is op de klant. Een grondhouding van 'eerst begrijpen en dan begrepen worden'. Verschuif de blik van jezelf, je eigen product of je eigen bedrijf naar de klant. Concentreer je op zijn aankoopproces, niet op jouw verkoopproces. Vraag jezelf steeds weer af 'what's in this for him?'. Kortom: denk niet in USP (Unique Selling Point) maar in UBR (Unique Buying Reason).

2) Verwerf het recht op de volgende stap

Verkopen is een proces. Een verkoopproces is een keten van stappen (road to a sale). Verkopen is in feite telkens opnieuw (moments of truth) het recht verwerven om de volgende stap te mogen zetten. Van contact naar contract. Verkopen is helpen inkopen of een klant helpen beslissen. Een topverkoper weet van elke stap in het aankoopproces welke belangen er voor een klant spelen. Hij voegt aan elke stap waarde toe en verwerft zo het recht op de volgende stap.

3) Beïnvloed bewust positief

Verkopen is het bewust positief beïnvloeden van een besluitvormingsproces. De verkoper beïnvloedt door houding en gedrag. Beïnvloeden vraagt om vaardigheid. Zeker als je het bewust wilt doen. In onze trainingen komt een scala aan vaardigheden aan bod en wordt er volop geoefend, onder het motto 'wat je vaak doet, doe je vaak goed'.

4) Geloof in je organisatie, product/dienst en jezelf

Heb vertrouwen in je organisatie (doel, ambitie, primair proces, leiding en collega’s), je product of dienst (propositie en toegevoegde waarde) en last but not least, jezelf.

Wat heeft jouw organisatie aan onze visie op sales? Dat is eenvoudig: onze pijlers helpen je de prestaties van je salesteam verbeteren. Samen vormen ze de randvoorwaarden voor blijvend effect.

Maatwerk salestrainingen

Elke organisatie is anders; daarom zijn onze trainingsprogramma’s maatwerk. We bouwen een programma op uit modules die perfect passen bij de specifieke wensen en behoeften van je organisatie, je markt en je klanten zodat het gewenste effect wordt bereikt.

Voorbeelden van sales-modules:

Een gesprek over salestrainingen op maat?

Open salestraining Situationeel Verkopen

Daarnaast geeft ISA een open salestraining. Hieraan nemen medewerkers van verschillende organisaties deel. Deze basistraining, Situationeel verkopen voor de commerciële buitendienst, hebben we speciaal ontwikkeld voor verkoopadviseurs, account managers en sales consultants die het effect van hun commerciële en communicatieve vaardigheden willen vergroten.

Meer weten over deze training?