• dummy header 01
  • ISATR1204 header 2
  • header3
1 Logo volkswagen2

Volkswagen

Als importeur van het automerk Volkswagen is Pon’s Automobielhandel actief op het gebied van de import, distributie, marketing en verkoop van Volkswagen in Nederland. Pon’s Automobielhandel vervult als exclusief Volkswagen-importeur een centrale en leidende rol, en bemiddelt en coördineert tussen diverse partijen. Daarmee is Pon’s Automobielhandel de onmisbare schakel tussen de Duitse autofabrikant en de Nederlandse consument.

Doel opdrachtgever

Volkswagen heeft een uitgebreid kwalificatieprogramma ingericht voor alle verkoopadviseurs van Nederland. Het doel van dit traject is om de verkoopadviseurs te versterken in hun gesprekken met de klant. We maken totaaladviseurs van de verkopers, die zorgen voor uiterst tevreden klanten. Met oog voor de mens, behoefte en portemonnee. Opdrachtgever Pon vroeg ons in 2012 om meer fun, interactie en werkvormen in het programma te brengen. Dat zorgt ervoor dat de deelnemers op een luchtigere manier hun doel bereiken. Effect: ze maken actieve ambassadeurs van hun klanten!

ISA-aanpak

We doorlopen ‘the road to a sale’. De verkoopadviseurs nemen ieder ‘moment van de waarheid’ onder de loep. We delen onze visie op elke stap in het verkoopproces. Dat levert interessante discussies op. Broodnodig voor een interactief geheel. De verkopers leren van – en aan elkaar op die momenten. Na het demonstreren en bediscussiëren oefenen we alle gespreksmomenten. ISA werkt daarbij met een successpiraal. We zorgen dat de verkoopadviseur zelf het effect ervaart van zijn gedragsverandering. De deelnemers gaan iedere trainingsdag naar huis met een tas vol complimenten en een gouden verbetertip.   

Bewezen effect

Verkoopadviseurs die het Sales Development Programma doorlopen verkopen meer en makkelijker aan (uiterst) tevreden klanten. Ze ontvangen hiervoor een Europees geldend diploma in de vorm van een certificaat. Na het trainingsjaar denken en communiceren ze anders. Denk bijvoorbeeld aan het doorvragen op de behoefte van de klant. Of het gastgerichter ontvangen van een klant. Of het doelgerichter afsluiten van een onderhandeling. Dit degelijke programma heeft zijn effect bewezen. Volkswagen heeft het grootste marktaandeel in Nederland.

Andere uitgevoerde Effect trajecten voor Volkswagen

  • Sales programma voor verkoopadviseurs
  • Sales coaching voor sales managers
  • Klant op 1 voor service adviseur
  • Klantgerichte communicatie voor service adviseurs
  • Beursvaardigheden voor het RAI team
  • Modelintroducties voor verkoopadviseurs